[DeTomaso] GPS-navigator

Thomas Tornblom Thomas.Tornblom at hax.se
Sun Aug 26 13:51:06 EDT 2007

För de som är intresserade av en GPS-navigator, med varning för
fartkameror och trafikmeddelanden, ser det ut som ett besök hos Lidl kan
vara intressant:

http://www.lidl.se/se/home.nsf/pages/c.o.20070827.p.Navigationssystem

Av bilden att döma använder den iGO navigeringsprogramvara, vilket är
vad min navigator använder i senaste version, och jag är mycket
imponerad av den. Otroligt snabb, hyfsat enkel att använda och enkelt
att updatera databasen med fartkameror.

Den har SiRF III GPS-chipset, vilket är vad min har, och den fungerar
mycket bra.

Den verkar ha inbyggd TMC, vilket är bra. Min har en extern
RDS-mottagare, vilket är lite klumpigt.

Den har kartor för hela västeuropa och navigerar utan problem mellan länder.

Jag har själv inte kollat in Lidls mottagare, men om den funkar som min
gamla Mio är den helt OK, och priset är bra, tycker jag. Betalar sig på
en utebliven fortkörning :-)

Thomas